måndag 22 februari 2010

och jag ångrar ingenting

Jag har fått styng av ångest ibland, över att jag startat den här bloggen och börjat skriva ut allt som pågår i mitt fuckade huvud. Rädd för att folk får veta det jag jobbat så hårt på i flera år för att dölja. Det har ju gått bra, alla har ju gått på det.

"Hon som är så glad, inte kan hon må dåligt."

Så tänker väl folk. Men oftast är det just folk man minst anar det, som mår som dåligast. Har ni tänkt på, att alla får en chock då någon tar självmord? Ingen kunde ana det. För att de gömde det så himla bra med ett leende. Jag ägde på det, jag spelade efter spelets alla regler.
Men jag tänker inte göra det längre.

Jag vill inte att dumma tankar och ångest ska sätta sig ivägen för min framtid. Det är det jag är så himla rädd för. Att jag ska få ångest över det här med London, och åka hem och bara lägga mig ner och dö. Inte kämpa mer. Även fast det varit min dröm i många år. Jag är rädd att det ska bli så jävla jobbigt att gå till bartenderskolan, för att jag ska vara så rädd för att vara sämst, värdelös och dålig.

Så jag bryter mot depressionens regler nu. Jag berättar, jag öppnar mig. Jag ångrar det inte. Folk har visat sitt stöd. Det värmer så jävla mycket, det känns skönt att veta att man inte är ensam. Att folk jag kanske inte trodde det om, sa till att dem var där för mig.

Tack.

2 kommentarer:

  1. Det är när man vågar visa vem man verkligen är som man visar styrka, oavsett hur man är. När man döljer den man är, så är man svag. Så tycker jag. ;)

    SvaraRadera
  2. DU! du tänker inte ens tanken på att ge upp, orders from kim! för du ska blanda killer drinks och sen kommer jag och sen kommer kajsa och då ska vi leva, jävlar vad vi ska leva

    SvaraRadera

just being bella.

Mitt foto
välkommen till bellas blogg. en blogg om en glad och härlig tjej, med depressionsproblem och panikångestattacker. en blogg om en ändå livsglad blondin med stora drömmar och mål, med en liten avvikelse i det psykiska facket. en blogg om att hitta solsken och skönhet i allt. om asfaltsblommor och att snurra runt i högt gräs till man faller. välkommen till en helt ärlig blogg, om att växa upp, våga, och hitta sig själv.