tisdag 23 februari 2010

everything deserves to live.

Om det är något jag är stolt över ändå, så är det att jag är vegeterian. Jag har alltid älskat djur hur mycket som helst, och aldrig förstått hur människor någonsin skulle kunna göra en annan levande försvarslös varelse så illa. Jag själv klarar knappt av att döda en spindel utan att få dåligt samvete. Helst släpper jag bara ut spindeln.

Grejen är att man får mycket skit som vegeterian. Jag förstår inte varför? Varför ska andra människor klaga över att JAG valt att inte äta kött? Det tvingar ju inte dem att ge upp köttet, eller hur? Jag klagar inte heller på att DEM äter kött, så vad ger dem rätten då att ge mig pikar?

Flera gånger har jag hört "är du vegeterian? men gud vad löjligt."
Vad är det för löjligt med det? Jag vill inte vara delaktig i hur dåligt människan behandlar djuren. Ni som har dåliga kommentarer om det, kan fan hålla käften.

Jag är vegeterian för att jag älskar djur.
För att jag är starkt emot djurplågeri och djurförsök.
För att jag tror på att alla förtjänar en chans till ett bra liv.

Jag skulle kunna äta kött från djur som blivit skjuta i skogen, fair. För då hade de chansen att komma undan, då har vi dödat djuret i avsikt för att äta det - precis som alla andra rovdjur. Men att låsa in t.ex. jävligt många hönor på en alldeles för liten yta så att de har ungefär ½ a4'a att röra på sig, och sedan mala ner vissa levande och hålla på... vad fan är det för stil?

Låt mig vara vegeterian. Låt mig älska det jag vill. Låt mig leva mitt liv som jag vill.
Ni kan hålla era kommentarer för er själva.

Jag dömmer inte er för att ni äter kött, så sluta döm mig för att jag valt bort det.

FÖRRESTEN.
läs pimpXprincess väldigt inspirerande blogg HÄR.

1 kommentar:

  1. Men thing is, det väldigt få djur som blivit dödade levande eller blivit plågade för matsyfte. Men jag förstår dig, och alla har rätt till sina åsikter! :)

    SvaraRadera

just being bella.

Mitt foto
välkommen till bellas blogg. en blogg om en glad och härlig tjej, med depressionsproblem och panikångestattacker. en blogg om en ändå livsglad blondin med stora drömmar och mål, med en liten avvikelse i det psykiska facket. en blogg om att hitta solsken och skönhet i allt. om asfaltsblommor och att snurra runt i högt gräs till man faller. välkommen till en helt ärlig blogg, om att växa upp, våga, och hitta sig själv.